donderdag 3 november 2011

Bereleuk!!

Hallo allemaal.


Ik wil jullie een quilt laten zien, die ik deze zomer gemaakt heb.

Het is een quilt ter gelegenheid van de geboorte van de dochter van mijn nichtje.

Ik had vantevoren de top al gemaakt in rood, rose en creme-kleuren, want de ouders in spe wisten al dat het een meisje zou worden. Wat is dat toch handig tegenwoordig. Dat was in mijn tijd nog niet, dan kreeg je alleen een echo als de verloskundige vermoedde dat er iets niet goed was.

De foto van de berekop heb ik ook bovenaan de pagina staan, maar dat hadden jullie natuurlijk allang gezien.


Ik hoefde dus alleen nog maar de naam en geboortedatum te maken toen de baby er eenmaal was.

Uiteindelijk werd ze ook nog eens 3 weken te vroeg geboren. Dan moet je er toch niet aan denken dat je een roze en een blauw exemplaar in voorraad moet hebben.

Zo is tie geworden. Wat een schatje, hè. Al zeg ik het zelf.

Het patroon van de beertjes komt uit het boek Patchwork Bears van Dorthe Jollmann.
De pootjes kwam ik eens tegen als quiltpatroon in een of ander tijdschrift en dat kwam goed van pas als applicatiepatroon.


Het patroon van de berepoot heb ik ook gebruikt om een label te maken. Zo kan iedereen zien dat de quilt door tante Rita gemaakt is.

Oh ja, de letters komen uit het boek Celebrate! with little quilts. Ik heb ze alleen met behulp van een kopieermachine iets vergroot en de cijfers heb ik zelf  maar ontworpen.


In totaal heb ik er 3 maanden aan gewerkt en dit was al de derde geboortequilt die ik gemaakt heb.
En allemaal in rood en roze. De volgende keer een blauwe? En dan misschien wel voor mijn eigen kleinkind. Want nee, ik ben nog geen oma.

Dit was het weer voor nu. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Laat het me even weten.

Groetjes van Rita vanuit quiltland.

2 opmerkingen:

christine zei

ik vindt het een snoeppie leuk zo,n geboorte quiltje ze zal hem prachtig vinden .

christine

Lizzy zei

Lieve, lieve tante Rita, wat een leuke site!! En wat een mooie quilts (schrijf ik dat zo goed?) staan er op! Vooral die van Marly (hihi)! Wij zijn er echt super blij mee! Wat hebben wij toch een handige tante zeg! Ik ben zelf helemaal weg van patchwork (daar heb ik bijvoorbeeld leuke dekbedovertrekken, lampenkapjes e.d van). Wat zou ik dit graag zelf kunnen maken, maar helaas is niet iedereen is zo handig hé. Marly haar quilt krijgt een leuk plekje op haar kamer. Wil 'm graag ophangen, maar dan moet ik 'm steeds van de muur afhalen. Want ik wil haar er ook graag op neerleggen. Dus ik zit nog even in dubio wat ik nu het beste kan doen. We zullen er iig nog heel lang en veel plezier van hebben! Nogmaals ontzettend bedankt! Een dikke kus en heel veel liefs Benjamin, Lizzy & Marly XXX